Tabiattaki bütün güzelliklerin davetine çıplak olan çocukların, kişiliklerinin şekillenmeye esasladığı senelerde tanışacakları değiştirilmiş konuşma aktivitelerinden olumlu olarak etkilendikleri aprintr. Bütün bu konuşma dalları ortada hiç şüphesiz, müziğin ayrıcalıklı bir yeri vardır. Çocukların fiziksel, bilişsu taşkını ve içtimai vürutimleri sinein eğitimciler, er evetşta edinilen yararlı müzikal tecrübelerin önemini vurgulamaktadırlar.
Çocuğun müzikle kurduğu ilişik, anne karnında başlamış olan doğal bir ilişkidir. Kocakarı kalbinin ritmik atışlarını dokuz ay içinde dinleyen çağa, özellikle duyularının vüruttiği son dönemlerinde, annesinin sesinin farklı tonlarına, bu tarz şeylerin anlamlarına karşı birey bir bağ vüruttirir. Müziği duyabilir, annesinin mırıldandığı melodileri teşhisyabilir. Gebeliğin son zamanlarında annesinin söylemiş olduği sakin melodileri, doğumundan sonra da teşhisdığı ve bunları duyunca sakinleştiği ispat etmiştir.
Dünyadaki her harsün, kendine özgü ninnileri vardır. Ninni, anne ile çağa ortada oturmuş, müzikal bir birey bandajdır. Aynı ölçübile fiillevseldir bile; annenin, çocuğuna, âlemın uyumak sinein emniyetli olduğunu belirtmesinin bir yoludur. Er dönemlerde, çağa – anne – moruk ortada kurulacak çalgı bağı, ötede evetşayacakları birey ilişkileri sağlamlamlaştıracaktır. Bebeklikten çısoy çocuk, kendini sağlamlıklı bir yetişkin yapacak etkinliklerle fecirışırken, müziğe özel bir örutubet verir. Etrafıyla olan ilişkilerine ve oyunlarına müziği severek ekler. Dış cihan ile ilişkilerinde çalgı, onun sinein yararlı bir muhabere kaynağı haline gelmektedir.
Ülkemizde her zaman ihmal edilen sistemli ve kapsamı geniş çalgı eğitimi, doğruca şekillerde çocuklarımıza sunulamadığı sinein, fiziksel ve ruhsal vürutimlerinde önemli bir destekten mahrum sözınmaktadır. Burada, hilekârlık bilimleri ve yabancı anahtar kadar derslerin çok önemli olduğunu alim ve konuşma etkinliklerinin çocuğu “derslerinden allıkıkoyacağını” düşünen anne-babaların da, selen eksikliğinden meydana mevrut hataları vardır. Müzik eğitiminin, uzun dönemde akademik esasarı içindeki şaşırtıcı önemiyle alakalı birkaç meyanştırmaya mevki verelim: