Klima aletinin zamanı insanlık derece eskidir. İlk insanoğlu üst ısılarını koruyabilmek ve kişisel konfor hazırlamak bâtınin efsanevi derilerini kullanıyorlardı. Daha sonraları Mısırlı egemen dershane, palmiye dallarıyla kendisini serinleten esirleri kullandı. Romalılar ise meşhur hamamlarında ventilasyon ve ısıtma sistemleri kullandılar. Orta çağlarda Leonardo Da Vinci, yakın bir arkadaşının evinin odalarını havalandırmak bâtınin su gücü ile çhileışan bir fan yaptı. Havalandırma ve merkezi ısıtma sistemleri 19. yüzyılda hızla gelişti. Fanlar, buhar kazanları, radyatörler icat edildi ve kullanılmaya kafalandı. 1844 yılında U.S. Marine Hastanesi’ nin yöneticisi olan John Gorrie yeni soğutma makinasını tanılamattı. Bu, dünyadaki ilk ticari soğutma ve havalandırma makinasıydı. Klima, ilk heybetli kullanım alanını 1920′ li yılların başlangıcında tiyatrolarda buldu. 1925′ te New York’ taki ünlü Rivoli Tiyatrosu kapısına ” Her gün 20 derecedir” ilanını asmıştı. Peşi sıra mağazalar, uçaklar ve otomobillere klima yerleştirildi. 1930 yılında Du Pont şirketinden Thomas Midgley, Freon soğutucuyu geliştirdi. çabucak devam eden fen gelişmeler sonucunda 1950′ li yıllardan itibaren split tip klima cihazları kullanılmaya kafalandı. İklimlendirme, havayı ısıfecir, soğutan, temizleyen ve nemini denetleme eden bir vetiretir. Hasetmüzde insanoğlu, elan geniş ve mümbit yaşayabilmek bâtınin klima aletinı tercih etmektedir. Bir kaç sene öncesine derece klima şatafat olarak kabul edilmekteydi. İnsanlar evlerinde yahut sorunyerlerinde sıcaktan bunalsalar dahi klimaya sağlam istek etmiyorlardı. Fakat aradan sabık birkaç yılda çok başkalık başüstüne. Artık klima namevcut sorunyerlerinde sima çhileışmak istememektedir. Önce sorunyerlerinde yaygın olarak kullanılmaya süregelen klimalar, son dönemlerde evlerin bile vazgeçilmez konfor aygıtı olmuşdolaşma. Son uygulayım bilimi ile geliştirilen klimalara ısıtma özelliğinin bile eklenmesi klimayı yalnızca edebiyat ferahlamak bâtınin kullanılan bir aygıt olmaktan çırefikap, kışın da ısınmak bâtınin tercih edilen aygıt yapmıştır. Klima kullanım hileışkanlığı ülkemizde yeni gelişmeye kafalamıştır. Pazardaki ürün ve yükselmek çeşitliliği karşısında tüketicilerimiz karar verme sürecinde az çok karamsarlık yaşamaktadırlar. Bir konfor aracı olarak satın hileınan klimaların, Türkiye’ nin diyar koşullarına ve klimatize edilmek istenen mekana munis seçilmemiş olması, yerinde servis desteğinin sağlanamaması, sağlıklı montaj icraatının yapılmaması kabil nedenlerle maatteessüf tüketicimiz kıygın olmaktadır. Iktisadi ömrü ülkemiz koşullarında kestirmece 10 sene olan klima cihazlarının seçiminde, ilk satın transfer maliyetinin nezdinde işletme sürecinde oluşabilecek maliyetler ile erke maliyeti bile dikkate hileınmalıdır. Klima aygıtı satın hileınmadan önce bu kriterler dikkate hileınarak bayağı bir sondaj yapılmalıdır.